VZHLED - ANI ZA TISÍC LET...

"Žít znamená znovu a znovu umírat pro malý okamžik." Se říká. Ale náš společenský život, jenž na povrchu působí pestře a možná zajímavě, ve skutečnosti směřuje k potlačení lidské individuality a spirituality.

Bohem současnosti je FUNKCIONALITA. Do normálního jazyka přeběhla spousta termínů jako proces, marketing, metoda, model a nebo projekt. A tyto termíny nyní používáme k popisování našeho vztahu ke světu. Když bysme jej však popisovaly z pohledu naší duše, znovu bysme objevili JINAKOST, a mnozí již tak činí. A tak by se v nás opět probudil smysl pro tajemství, vědomí nejen nás, ale i těch cizích, druhých a soucit s nimi.

Funkcionalita, tedy, že vše má svou hodnotu oproti dobře vykonané práci dle pravidel a podle nich produkt taky funguje by ztratila na své destruktivnosti s kterou nás nyní ničí. Jinak řečeno naše bytí, by se projevilo i v našem jednání, chování i vzhledu. V oblékání. Mystikou dneška je znovu nalezení individuality člověka. Jeho jinakosti. Ale i k této spiritualitě je třeba přistupovat kriticky a s rozvahou: jinak nám hrozí stejné nebezpečí, že se stane jen módní duchovní onanií, kdy nikdo neví co se má dělat, ale všichni se s tváří statečně a dlouho.

Jen povrchovým odrazem naší uspěchané kultury. Ve světě funkcí, ve světě práce prodchnuté negativitou, kde jste řízeni, kde příliš často používána moc a kde jste tedy jen pouhou zatím funkční jednotkou je všechno podřízeno trhu a soutěži. Ve světě mystiky, spirituality a kreativní práce žádná negativní soutěž neexistuje. To naše duše způsobí, že projdeme určitou proměnou. naproti tomu ten tzv. "normální" svět je soutěžemi prošpikovaný. Soutěžemi žen zvláště. Mám-li méně já, máš ty více. Jsi-li hezčí než druzí máš výhodu.

A právě proto, je v současnosti rozvoj lidské spirituality = vnitřní i vnější krásy, tolik důležitý. Hezcí jsme všichni. Bez norem. Jde jen o to, jak s tím naložíme. Protože to, jak se oblečeme a jak jsme se svým vzhledem spokojeni je jen odrazem spokojenosti našeho života jako celku. Způsob oblékání, líčení, účesu = vzhledu o vás může prozradit mnohé, ať už chcete, nebo ne. Kromě vkusu a určitého módního stylu také to, jak jste na tom ve stávajícím vztahu. Čím více prý ženy touží po šatech či kabelkách světových značek, o to méně jsou ve stávajícím vztahu spokojené a jisté samy sebou, tvrdí nejnovější studie provedená na univerzitě v Minnesotě.

A tak nastupuje místo LÁSKY jen LUXUS. Mnohé ženy (a nejen ony) tak nějak automaticky předpokládají, že jejich vrstevnice mají mnohé značkové oblečení jen díky tomu, že jim ho z velké části pořídil manžel či partner. A mnohdy také jako určitou kompenzaci za ne zcela dobře fungující vztah. Což je možná z větší části pravda, ale zase to ubírá body ženám, které si na luxus vydělali relativně tvrdou prací, kde musí vnější vzhled odpovídat luxusu jejich mužských protějšků.

Odpověď na to je jednoduchá, až k nevíře. Lidé často potřebují patřit k něčemu mimo sebe, protože se bojí náležet sami sobě a svému životu. Hrajeme svým vzhledem role, v kterých jsme ztratily sami sebe. A přehnanou esoterikou a nahotou či bigotní religiozitou jej taky nenajdeme. V angličtině je slovo belonging = sounáležitost, chuť k něčemu patřit. Dospět k sounáležitosti s okolním světem je procitnutím DUŠE. I v oblečení.

Až pak se obléknete jako BE - YOUR -LONGING, jako člověk, který je svou touhou. TOUHA je cenný instinkt naší duše. A měla by být manifestována naším celkovým vzhledem. A ten by měl odrážet naši touhu náležet naší vlastní niternosti. Protože pokud žijete ve svém nitru a jste spojeni s oním tajemstvím v hlubinách své duše nemohou se vás dotknout žádné relativizace a změny vnějších vztahů - jejich vznik i zánik. Díky svému vzhledu, tak můžete pobývat na území své duše, kde nejste jen nájemcem, který kopíruje role z tzv. "modních outfitu", ale tam, kde jste doma, ve svém těle. A to je největší luxus, kterého můžete v lásce k sobě samému dosahovat, svým vzhledem potvrdit sobě i ostatním, že to, co má cenu manifestovat je opravdu láska. To ostatní už si seženeme, tohle však nikde nenakoupíte.
Ani za tisíc let.

Michal Zachar
článek facebook