KONZUMENTI vs. LOAJALITA

Žijeme ve společnosti, která je po všech stránkách extrémně konzumní. A to se týká i partnerských vztahů. Jistě, stále se častěji setkáváme s názorem, že s tím, jak se vývoj lidí urychluje, mají dnes lidé možnost vyřešit si své karmické dluhy z minulých životů s více partnery. To je sice možné, ale vzhledem k právě probíhající konzumní evoluci spíše nepravděpodobné. Jinak proč by lidé přistupovaly ke vztahům se svým opačným pohlavím konzumním způsobem? Použij a zahoď!

Většina konzumentů lásky přitom nemá zájem na svém vztahu pracoval - spolu pracovat. To protože to vyžaduje úsilí. lehce se odvolají na východní nauky, že "úsilí bez úsilí", záměr ducha a né vůle člověka, atd., důvod se vždycky najde. Když pomine zamilovanost a nastanou první vážnější problémy, je přece tak jednoduché vše ukončit a vyzkoušet to zase s někým jiným. Podle světoznámého polského sociologa Zygmunda Baumana má dnešní, hlavně mladší generace chuť udržovat vztahy jen do odvolání.

Hlavní idea už už dnes není "život s někým", ale "život pro něco". To první totiž znamená, že vztah existuje v nacházení radosti ve službě někomu jinému, než jen sám sobě. Druhá verze nachází smysl jen potud, pokud vám ten druhý přináší uspokojení. Sám jsem žil v druhém módu 17 let. A nechtějte vědět jakými růžovými brýlemi představ vás vaše nevědomí spoutává, jako, že je to v pořádku. Než jsem sám přišel na to, že žiji JAKO ne do SLOVA.

Když beru partnera vážně a to i když mě právě jeho slovo pošle do prdele, nebo i přes to, jsem vůči němu loajální. Vážím si ho i přes to, že mě třeba zranil. Loajalita ve vztahu totiž posiluje jeho vazbu. Váže vás k jednomu. K jednotě, kterou tvoříte společně se svým druhem. Loajalita v konzumní společnosti však konzumní společnost zničí. Protože už nepřebíráte, ale vybral jste si a kupujete si stále ten svůj oblíbený produkt. A i proto se vás dnes reklama vážení a milí, snaží tak zhusta přesvědčit, jak je skvělé změnit sebe, změnit se a měnit tím pádem i věci v okolí, tedy NAKUPOVAT! Esoterici nejsou žádnou vyjímkou, spíše naopak. Podívejte se mnohdy na svůj byt a mrkněte se, co vám za minulý rok přibylo cetek. A pak se podívejte na svého partnera a zeptejte se sami sebe, tam hluboko uvnitř: "a co přibylo mezi vámi?" Možná ještě jinak formulováno. Podívejte se, co vše jste si vy pořídily z vnějšku. Ne jen k zevnějšku. Fajn a nyní se podívejte, co jste VY přidali sobě a svému partnerovi ve svém srdci? Více lásky? Více radosti? Více vzrušení? Více extáze? Více společných chvil? Více prostoru?

Pokud by se tento přístup rozšířil do konzumních společností, tyto společnosti by zbankrotovaly. Pokud se ale konzumní přístup rozšíří do sféry lidských vztahů, pak zbankrotují ony a láska s nimi. MZZ