Několik let se převrací naruby teorie společných pracovních prostoru. Z našich vlastních výzkumů v oblasti vizuální komunikace je patrné, že lidé jsou ovlivněni svými pudovými atavismy více, než jsou si ochotni si vůbec připouštět. Jedním ze základních pudů u savců je jejich teritoriální pud. Možnost pohodlně se usídlit na několika metrech plochy v kanceláři připomínající halu na nádraží lze jen s obtížemi.
No a kde začít? Je třeba kancelářím či prostorům pro vrcholový managament věnovat mimořádnou pozornost. Firma tím říká svému návštěvníkovi, že se o své nejlepší lidi stará dobře. Vždyť také na jejich rozhodnutích závisí i chod celé firmy a tím i vlastní práce všech zaměstnanců.
Při zařizování kanceláře vrcholného manažera/manažerky se můžeme orientovat podle již popsané ba-gua (Profit č. 41). Kancelář vzdálená nejvíce od hlavního vchodu směrem nahoru je považována za nejdůležitější. Kolem ní by v relativně snadném dosahu měly být kanceláře či pracovní místa nejbližších spolupracovníků. Ovšem pozor na lidi, kteří by měli přenášet rozhodnutí firmy dále na své kolektivy. Ti byli měli být buď přítomni s nimi nebo alespoň ve středu budovy, aby se k nim všichni snadno a rychle dostali. V kanceláři by pokud možno mělo být přítomno denní světlo a živé květiny. Když naopak nic z toho přítomno není (symbolizuje trvalý a perspektivní růst a čisté myšlenky), je vhodné alespoň květiny nahradit stejně kvalitními umělými náhražkami. Záměrem je sladit kancelář nejvyššího vedení k nejvyššímu výkonu, čili fotografie dětí generálního ředitele jsou určitě hezké, ale jsou-li ve formátu AO, pak mají všichni naprosto jasnou představu o představách pana generálního a jakou roli v nich asi taky hraje podnik, který by měl také řídit. Firemní ocenění, PR a POP materiály jsou prostě daleko lepší a vhodnější.
Potřebujte feng - shui poradce? Chcete si zařídit firmu, dům, podle kriterií, která jsou ověřená již tisíce let? S přihlédnutím k vaší individualitě? Svůj požadavek napište na info@pei.cz.