8. - Recepce a vstup

První dojem se ukládá do našeho mozku navždy. Dá se změnit, ale to trvá velmi dlouho. Když snadno najedeme vstup do firmy, bude-li uvítání zde příjemné a prostředí na nás zapůsobí = to vše naznačí klientovi celkový charakter společnosti i energii, kterou daná firma disponuje. Ihned po příchodu či příjezdu k budově by měli návštěvníci zjistit zda jsou na správném místě. Umístění firemního štítu či orientačních tabulek, tak aby byly viditelné je tedy alfou a omegou identifikace. Sdílí-li firma budovu s ostatními firmami, její jméno je třeba umístit na orientačním plánu budovy s označením patra.



Čistý a pohostinný dojem vyvolávající prostory – to je asi jednoduchá nápověda k co nejlepší firemní recepci. Tmavá či zanedbaná recepce naznačí klientům upadající či špatnou filozofii firmy a také hned zrána vyčerpává energii příchozích pracovníků.
Velikost vchodu je ideální v poměru k budově. Malé dveře do velké budovy nám nedovolí pohodlně vstoupit a budou vyvolávat dojem, že firma si drží vše hlavně pro sebe. Opak, tj. dveře, které jsou jak vrata do letištního hangáru budou sice umožňovat cirkulaci či, ale ta bude z budovy taky rychleji utíkat. Otáčecí dveře jsou vhodné, ale měli by se spouštět pouze s pohybem návštěvníků. Jenom otevření vstupních dveří je okamžik, který rozhoduje mnohé. Jsou-li dveře masivní a těžké a nejdou snadno pootočit, vysávají z Vás energii už při vstupu. Pokud se do společnosti často přinášejí dodávky menšího zboží, či spediční služby zde doručují zásilky je dobré mít u vstupních dveří systém umožňující jednoduché zapření pronesení balíku dovnitř firmy. Při vstupu do firmy se dívejte zda nejsou přímo naproti vchodu okna. Nejsou-li zastíněna, např. květinami, či menším paravánem dochází zde k rychlému úniku energie přímo ven. U nás v Evropě se tomu říká, že: „není dobré, aby byl v budově průvan“.

Co je však třeba vidět hned po vstupu do místnosti je stůl recepce. Neměl by pokud možno stát moc blízko dveří nebo naproti nim. To bude neustálý provoz recepčního velmi rušit. Velmi důležitá je pro recepčního i ergonomická a pohodlná židle. V zádech recepce by měla být pevná zeď. Přece jenom může dojít k „nájezdu“ nespokojeného klienta např. s reklamací a pak je opora v zádech velmi vítána. Recepční by se měl zabývat prací, při které se neudělá na stole nepořádek. Dáte-li mu zabalit balík a v prostředku práce vstoupí do firmy klient je zle. Dojem pořádku, už v jeho očích o Vaší firmě těžko kdy navodíte. Práce recepčního je v prvé řadě plnit požadavky návštěvníků. To je také výše než potřeby spolupracovníků nebo před vyřizováním telefonátů. Právě tyto činnosti předávají na recepční s oblibou střední firemní kádry, které si tak ulehčují práci.

Jinými slovy recepce je hájeným místem, kam si nechodím zakouřit, pokecat s hezkou kolegyní, a zabalit balík, abych si na svém stole neudělal nepořádek. Recepční prostor by měl být vždy uklizený jako ze škatulky, vzduch by měl cirkulovat. Na škodu zde nejsou ventilátory a květiny a různé vodní prvky. Např. akvárium či vodní plocha. Můžeme zde umístit i zrcadla, ale ne přímo proti vchodu.

Častým jevem recepcí jsou již zmíněné bazénky s rybami či akvária. Ty symbolizují bohatý a aktivní život firmy. Krom toho poskytnou azyl oku návštěvníka, když čeká na pracovníka firmy.

Potřebujte feng - shui poradce? Chcete si zařídit firmu, dům, podle kriterií, která jsou ověřená již tisíce let? S přihlédnutím k vaší individualitě? Svůj požadavek napište na info@pei.cz.