Pohled vizážisty na firemní oblečení
Jedním dechem však dodává jedno významné ale. „Podniky by neměly slepě svým zaměstnancům nakazovat, jakou barvu košile mají nosit a která kravata se neslučuje s vystupování společnosti. Měly by skloubit jak firemní sdělení zákazníkovi, tak individualitu svých zaměstnanců. Spokojené budou obě strany,“ domnívá se Michal Zachar. Důraz na své individuální potřeby při výběru vhodného pracovního oblečení klade na srdce i svým klientům.
Zatímco většina soukromých společností s dress kódy běžně pracuje, Michal Zachar by se přimlouval za jejich zavedení do státní správy. „Úředníci by potřebovali sjednotit a dodržovat pravidla, aby člověk věděl, zda jedná s vrátným nebo s vedoucím odboru,“ tvrdí.
Podnikovými zásadami oblékání by se podle jeho názoru měly více či méně řídit celé osazenstvo podniku – od ředitele až po vrátného. „Nikdy nevíte, zda klient nezatouží potkat se třeba s člověkem, s nímž do té doby komunikoval pouze telefonem. Když pak narazí na
technika v seprané košili a vytahaných džínech nebo opraváře v rozedraných a špinavých montérkách, prestiž společnosti v jeho očích asi příliš nestoupne,“ tvrdí vizážista a dodává, že firemní dress kód by se měl řídit třemi hlavními zásadami: čistota, upravenost a vůně.
Úroveň vkusu českých mužů i žen se podle Michala Zachara rok od roku zlepšuje. Na druhou stranu jsme si nezvykli vyžadovat úměrnou kvalitu a hrát si s detaily.
„Pestré vzory, které například občas vidím na pánských kravatách mě dohánějí k šílenství,“ vysvětluje a na závěr připojuje jednoduchou, ale osvědčenou radu pro výběr vhodné konfekce. „Vezměte si do obchodu s sebou poradce. Poslouží vám při výběru jako spolehlivé zrcadlo.“
Pohled vizážisty na firemní oblečení, časopis KVĚTY, květen 2004
Komentáře
Okomentovat